Programma

Konferences tiešraides ieraksti

PIEREDZES telpa

ZINĀŠANU telpa

30. septembris, 2022

09:00 - 09:30

Reģistrēšanās, rīta kafija

09:30 - 10:00

PIEREDZES telpa

Konferences atklāšana

10:00 - 10:30

PIEREDZES telpa

Spēles ar kristāla bumbu. Kā paredzēt, ko grib Tavs klients un vai viņš ir gatavs digitalizēties?

Līga Lētiņa, Printify, dizaina vadītāja

Lietotāja uzmanība ilgst 18 sekundes. Aptuveni tik ilgs laiks ir digitālam risinājumam piesaistīt lietotāju, un pārliecināt, ka tā lietošana ir ērta. Bet kā zināt, ko lietotājs grib, ko novērtēs, un kas viņu ērcinās un atgrūdīs? Un kā zināt, kas ir tavs klients un vai viņš ir gatavs digitalizēties? Digitālā transformācija un digitalizācija nav universālais risinājums visam - pārlikt esošo biznesa modeli digitālā vidē 1:1 ne vienmēr izdodas. Līga Lētiņa stāstīs par pieejām, ko ņemt vērā, veidojot digitālu risinājumu šodien, par veidiem, kā analizēt un novērtēt lietotāja vajadzības, kā arī par veidiem, kā uzņēmējs var labāk iepazīt savu klientu un risinājumu efektivitāti ar minimāliem laika ieguldījumiem. Veiksmīgā digitālā transformācijā būtiska loma un pieejas maiņa ir arī izstrādātājam un pakalpojumu sniedzējam. Arī par to šajā stāstā.

10:35 - 11:05

PIEREDZES telpa

IoT drošība

Kārlis Bergmanis, TET, IT drošības speciālists

Lietu internets var būt jebkas - spuldzīte galda lampā, kas māk nomainīt krāsu, vai ārkārtas enerģijas padeve kodolreaktoram. Kādi ir riski, kas jāņem vērā?

11:10 - 11:40

ZINĀŠANU telpa

E-adreses lietošana un ieguvumi

Liene Priede, Vides aizsardzības un reģionālā attīstības ministrija, Projektu pārvaldības departamenta Digitālo prasmju veicināšanas projektu nodaļas vadītāja

Ieguvi lietojot e-adresi ir vairāki – Tu vari ietaupīt laiku un līdzekļus par pasta pakalpojumiem un transportu. Saņemsi visas ienākošās vēstules laikā un vienuviet. Tavi oficiālie dokumenti būs drošībā: neviens viltvārdis nevarēs uzdoties par valsts vai pašvaldības iestādi.  No 2023. gada 1. janvāra e-adreses lietošana juridiskām personām būs obligāta. 

PIEREDZES telpa

Kiberdrošība pamatlietotājam, jeb ko mēstuļotāji Tev nestāsta

Andis Maksimovs, NBS Sakaru Skola, ITDM nodaļas priekšnieks

Pastāstīšu (atgādināšu) pamata lietas, ko ikvienam būtu vērts atcerēties, ikdienā strādājot ar datoru.

11:40 - 12:00

Kafijas pauze

12:00 - 12:30

ZINĀŠANU telpa

Drošības risku analīze

Jana Petrenko , Liepājas Universitāte, doktorante

Drošības risku analīze digitālajā vidē un iespējamo rīku, veidu un/vai darbību apskats, lai izvairītos no tiem vai tos mazinātu.

PIEREDZES telpa

E-komercijas "tipi un triki"

Maksims Jekimovs, EWART WOODS, vadītājs

Kā veicināt e-komerciju savam uzņēmumam, kā uzzināt kādas preces ir pieprasītas, kā pārdot un pastāstīt par sevi.

12:35 - 13:05

ZINĀŠANU telpa

Digitalizācijas praktiskā pieredze

Alvis Sokolovs, SIA BALTMA, valdes loceklis

Metālapstrādes uzņēmuma SIA BALTMA pieredze procesu digitializācijā - soļi un izaicinājumi.

PIEREDZES telpa

OWASP Top 10 Latvijā

Agris Krusts, IT Centrs, valdes priekšsēdētājs

13:05 - 14:00

Pusdienas

Mākslas telpa MALA, Lenču iela 11, Cēsis

14:00 - 16:00

RISINĀJUMU telpa B

Meistarklase: KICKSTART MINI treniņš - Ko digitalizēt manā uzņēmumā?

Aleksandrs Ļubinskis, Cēsu Digitālais centrs, vadītājs, mentorsVita Brakovska, Latvijas Digitālās inovācijas centrs, mentore

Nekas līdzi īpašs nav nepieciešams. Jāmēģina sev definēt 2- 3 galvenie "šaurie pudeles kakli" uzņēmuma darba ikdienā. Kas rada lielākos sastrēgumus/ problēmas ikdienā?

RISINĀJUMU telpa C

Meistarklase: Rīki drošākai šodienai

Kārlis Bergmanis, TET, IT drošības speciālists

Apskatīsim tiešsaistē pieejamus bezmaksas rīkus, ko izmantot drošības uzdevumos ikdienas darbā. Šodien mūsu tēma ir rīki, kas neprasa uzstādīšanu vai reģistrāciju, lai tie būtu pieejami jebkurā brīdī, kad nepieciešami. Lai efektīvi sekotu saturam, nepieciešama iekārta ar piekļuvi internetam.

RISINĀJUMU telpa D

Meistarklase: Ko vēlas Tavs klients jeb lietotāju izpētes ABC

Līga Lētiņa, Printify, dizaina vadītāja

Lietotāja uzmanība ilgst 18 sekundes. Aptuveni tik ilgs laiks ir digitālam risinājumam piesaistīt lietotāju, un pārliecināt, ka tā lietošana ir ērta. Bet kā zināt, ko lietotājs grib, ko novērtēs, un kas viņu ērcinās un atgrūdīs? Un kā zināt, kas ir tavs klients un vai viņš ir gatavs digitalizēties?

Meistarklasē apskatīsim viedus un rīkus - kā ātri un efektīvi noskaidrot digitālo risinājumu lietotāju vēlmes, vajadzības un veidus, kā jūsu digitālais risinājums tiek patērēts.

16:10 - 17:00

PIEREDZES telpa

Diskusija: Kā savstarpēji sarunāties - izstrādātāji, pasūtītāji, gala lietotāji

Aleksandrs Ļubinskis, Cēsu Digitālais centrs, vadītājs, mentors

Pieaugot dažādu risinājumu ienākšanai uzņēmējdarbībā aizvien vairojas pieredze par to kā programmētu risinājumu pasūtīt, kā saprast, ko klients īsti vēlas un ko tam vajag, un kā gala lietotājam to visu izmantot. Kādi ir galvenie šķēršļi, kā notiek un mainās komunikācija pirms un pēc risinājuma izstrādes, un uz kādiem "grābekļiem" neuzkāpt? Par to runāsim diskusiju panelī ar dalībniekiem ar dažādu pušu pieredzi:

Jānis Palkavnieks - Draugiem Group runas vīrs,
Ieva Ziediņa - SIA "Meža īpašnieku konsultatīvais centrs" biroja vadītāja,
Jūlija Egle - Cēsu novada pašvaldības komunikācijas un klientu servisa pārvaldes Vadītāja vietniece klientu servisa jautājumos.

17:00 - 17:15

PIEREDZES telpa

Noslēgums

17:15 - 19:00

Mākslas telpa MALA

Neformālā daļa

Lenču iela 11, Cesis